abs · beachbody · Fitness · Girlswholift · Gym · plaskibrzuch · Trening · Trening personalny

HOT BODY before the summer – excercises for lower abs

[ E N G L I S H   B E L O W]

Lato tuz tuz, a Ty byś chciała piekne ciało na wakacje? Czasu coraz mniej.. ale jak zaczniesz regularnie ćwiczyć to jeszcze zdążysz! Obserwuj mojego bloga, a będę wrzucac wskazowki i inapiracje do treningow! Masz pytania, napisz w komentarzu albo wyslij do mnie wiadomosc. Powodzenia!

Summer is about to show up at our doors, and you’d like a beach body? Time is running.. but if you start excercising regularly, you can still make it! Follow my blog and I’ll be updating you with tips and inspiration for workouts. If you have question, ask me in a comment or send a message to me. Good luck! 

Cwiczysz i gorny brzuszek juz nabiera ladnego zarysu, ale idzie troche gorzej z dolna częścią? 

Z dostepnych cwiczen na miesnie brzucha mozna wybrac te, ktore bardziej angazuja gorna lub dolna czesc. Cwiczenia, o ktorych wspomne obciazaja odcinek ledzwiowy kregoslupa, wiec zanim zaczniesz regularna serie tych cwiczen, zadbaj, aby plecy byly wzmocnione i pamietaj o ich rozciaganiu.
Ponizsze cwiczenia maja na celu wyrzezbic miesnie, a ich wspolnym elementem jest unoszenie nog. To w tym momencie angazujemy te dolne partie, nad ktorymi chcemy popracowac. Ponizsze krotkie nagrania to tylko przyklady, ale jest tych cwiczen zdecdowanie wiecej, wiec mozna je dobrac w zaleznosci do Twoich preferencji.
Jeśli podczas wykonywania serii ćwiczeń nie jesteś w stanie kontynuować jej z poprawną techniką (mam na myśli głównie ten odklejający się odc. lędźwiowy) – przerwij serię i postaraj sie dobrac latwiejsze cwiczenia lub zmniejsz liczbe potorzen w kazdej serii.

 

You workout and you upper part of your abs is slowly getting a nice shape, but it is more difficult to work out the lower parts? From the range of different ab exercises, you can choose the ones which will involve the lower parts more than the upper ones. The exercises you will see in the below videos can cause some pains in your lower back if it is not strong enough so before you start making the exercises in your regular sessions it is important that your core is strong enough, remember that stretching is also very important. The goal of making the below mentioned exercises is to shape your muscles, and raising legs is a common element for all of them. The videos you find in this post are just examples, and there are much more variations of the exercises so you can always choose something according to your preferences. If you feel pain in your lower back during exercising and you cannot continue with keeping the right technique (keep your lower back on the mat/floor) then you should decrease the number of repetitions in a single round or stop the session and find easier exercises. 

Wykonuj każde ćwiczenie po 20 razy bez przerwy, 3 rundy. 1 minuta przerwy między rundami.

Repeat every excercise  20 times, 3 sets. 1 min break between the sets.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s