abs · beachbody · cardio · Fitness · Girlswholift · Gym · HIT · Trening

 HOT BEACH BODY before summer. HIT training – 8 min cardio for beginners 

E N G L I S H  B E L O W
Kiedy myslisz cardio wyobrazasz sobie nudne spacery, bieganie czy jazda na rowerze przed godziny. Syszalas kiedys o HIT? High Intensity Training? Jest to trening, ktory laczy krotkie sesje o wysokiej i niskiej intensywnosci. Przykladem moze byc sprint przed 30 sek i potem bieg truchtem przez 60 sek i tak na zmiane. Zaetami takiego treningu jest to, ze spalasz kalorie nie tylko podczas treningu, ale rowniez dodatkowo po treningu. Nie jest to mega dobre rowiazanie? Kalorie mozesz spalac nawet i do 24 godzin po treningu, natomiast po zwyklym biegu tego procesu nie ma i prawie nie spalasz kalorii po zakonczyonym treningu.
EN
When you think of cardio, you imagine boring walks, running, cycling for a big amount of hours. Have you heard of HIT?  High IntensityTraining? It is a training that involves alternating between short high- and low- intensity sessions. Example can be sprinting for 30 seconds and walking for 60. The benefits of short, high-intensity training sessions are all about your post-recovery. If you’re working harder you’re going to have a slightly elevated heart and metabolic rate, meaning you’re burning more calories over the recovery period as well as when you’re actually training. Isnt that great? You can burn more calories up to 24 hours after interval training, whereas going for a jog burns almost NO calories after.

Po krotkim wstepie, mam dla Was przyladowy trening HIT dla poczatkujacych.
4 cwiczenia:
1. Bieg w miejscu
2. Przyslowiowe pajacyki
3. Bieg w miejscu z kolanami wysoko
4. Przysiad + podskok

Kazde cwiczenie wykonuj przez 45 sekund, a nastenie zrob przerwe na 15 sekund. W czasie przerwy wolny bieg w miejscu. Nie siadaj, nie stoj, utrzymuj cialo w ruchu. W sumie 2 rundy, czyli 8 minut.

EN
Now after the short introduction to HIT I have got an example of a short workout for beginners.
4 excercises :
1. Running
2. Jumping jacks
3. High knee
4. Air jump squats

Work for 45 sec, take 15 sec break. During the break run in a slow tempo in the same place. Keep your body moving, do not stand or sit.
2 rounds, which means the entire workout is supposed to last 8 minutes in total.

1. Bieg w miejscu – uzyj ramion, gora dol, szybkie tempo
1. Running – keep your arms moving up and down, fast tempo

2. Pajacyki – uzyj ramion, podnos je do gory i opusc w dol, szybkie tempo

2. Jumping jacks – keep your arms moving up and down to the sides

3. Bieg w miejscu z kolanami wysoko – podnos kolana jak najwyzej, szybkie tempo

3. High knee – raise your knees as high as you can

4. Przysiad + podskok – plecy proste, klatka piersiowa do przodu, wyskok jak najwyzej

4. Air jump squats – keep your back straight, chest if lifted, jump as high as you can

Podczas wszystkich cwiczen, pamietaj aby napinac miesnie brzucha.
Remember to keep your abs tight all the time in every exercise.

If you like the content, please leave a like.
Let me know if you have any questions or comments. Rememebr to follow my FB and IG for daily updates and motivation.
Best,
@klaudiafit

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s