abs · Cwiczymy · Fitness · Food · Healthy · Jedzenie · Meal preparation · Mealprepping · Nutrition · Zdrowo

Regular eating. Why?

E N G L I S H   B E L O W
Regularne jedzenie. Dlaczego?
 

Regularne jedzenie jest wazne, poniewaz Twoje cialo potrzebuje energi, aby prawidlowo funkcjonowac.
Omijanie posilkow nie sprawi, ze schudniesz. Jest wieksze prawdopodobienstwo, ze nadrobisz to przy kolenym posilku i zjesc wiecej. Najlepiej jest jesc mniejsze porcje, ale czesciej – ok. 4-6 razy dziennie. 

Jakie sa tego korzysci?
Regularne jedzenie wspomoze system odpornosciowy i pomoze zapobiec niektorych chorobom. Dodatkowo, wspiera Twoje cialo i pomaga w prawidlowym funkcjonowaniu, gdyz dostarczasz swojemu organizmowy wartosciowe produkty, ktore sa zrolem energii, sprawia, ze bedziesz sie czuc bardziej aktywna.
Regularne jedzenie przyspiesza metabolizm, zaczniesz trawic szybciej, poniewaz organizm bedzie musial trawic przez caly czas. Trawienie wykorzystuje glukoze i tluszcz zawarty w Twoim ciele, co wspomoze chudniecie. 

Przykladowe menu na 4-6 posilkow (jedz co 3-4h)

1.     Szklanka wody z cytryna
Owsianka z cyamnem i owocami (jablko, banan, gruszka, jagody, truskawski, wisnie, granat itd.)

2.     2-3 marchewki/ogorek/papryka z humus

3.     Obiad:
– ryz brazowy, pelnoziarnisty makaron, bataty
– mieso/ryba
– warzywa 

4.     Jogut grecki z owocem + 5-10 orzechow (nerkowca, wloskie, migdaly)

5.     Kolacja:
– mieso/ryba
– warzywa

 

E N G L I S H
Regular eating. Why?

Eating regularly is important because your body needs the energy to perform.

Skipping meals won’t help you lose weight. You are more likely to make up for it by eating more in your next meal. The best way is to cut down on sizes of the meals and eat more often 4-6 times a day.

Benefits
Regular eating and healthy eating will keep your immune system intact. Eating regular decreases risk of some certain diseases.  Additionally it supports your body, when it works properly because you are getting good nutrients it will provide you with high energy level, you will feel more active and fresh. 

When you eat regularly, your metabolism starts working faster because it needs to constantly digest. In order to digest our glucose and fats are used so it also helps lowering weight. 

Example of a menu with 4-6 meals (eat between 3-4 hours) :

1. Glass of water with lemon

Oat meal with cinnamon and a fruits (apple, banana, pear or blueberries, strawberries, cherries, pomegranate etc.)

2. 2-3 carrots/cucumbers/pebers with hummus

3. Lunch:
– brown rice, wholegrain pasta or potatoes/sweet potatoes
– meat or fish
– veggies

4. Greek yoghurt with half a fruits + 5-10 nuts (cashew/almonds/walnuts)

5. Dinner:
– meat or fish
– veggies

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s